@whatsapp
@telegram
تماس با ما

جرثقیل نیم دروازه ای چیست؟ معرفی انواع جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای

بسیاری از افراد آشنایی با انواع جرثقیل نداشته و شاید بخواهند بدانند جرثقیل نیم دروازه ای چیست؟ شما نیز تمایل دارید این نوع جرثقیل ها را شناخته و با انواع آن ها بیش تر آشنا شوید؟ در حالت کلی این دستگاه ها وسایلی برای حمل و جا به جا کردن اجسام سنگین می باشند که در مدل های مختلفی تولید شده و روانه بازار می شوند. برای خرید یک نمونه مناسب از آن ها بهتر است که از سایت رونامیک دیدن کنید.

جرثقیل نیم دروازه ای چیست؟

برای آن که بدانید جرثقیل نیم دروازه ای چیست؟ خوب است که کمی در مورد ساختار آن ها اطلاعات کسب کنیم. این نوع جرثقیل ها از یک سمت بر روی یک پایه محکم و بزرگ نصب شده و از سمت دیگر به دیوار متصل می شوند. برای جا به جایی اجسام و وسایل در فضا های مختلف باز و بسته می توان از این تجهیزات استفاده کرد. این نوع جرثقیل ها نیز مانند جرثقیل دروازه ای در انواع مختلفی تولید شده و نسبت به آن ها مقرون به صرفه تر می باشند.

جرثقیل نیم دروازه ای چیست؟

معرفی انواع جرثقیل نیم دروازه ای

انواع جرثقیل نیم دروازه ای

در حالت کلی جرثقیل نیم دروازه ای را در انواع و اقسام مختلفی تولید می کنند. هر یک از این نمونه ها دارای خصوصیات منحصر بفردی داشته و در موارد مختلفی به کار برده می شوند. مهم ترین نمونه از این جرثقیل ها عبارتند از:

  • جرثقیل نیم دروازه ای تک پل

این نوع از جرثقیل نیم دروازه ای، برای جا به جایی مواد و اجسام در فضاهایی با دهانه های متوسط به کار برده می شوند. حداکثر وزنی که این نوع جرثقیل ها می توانند حمل کرده و جا به جا کنند، ۱۰ تن می باشد. این نوع جرثقیل وزن کلی سازه را کاهش داده و در نتیجه بار مرده ساختمان را نیز کم می کند. همین امر سبب می شود تا استفاده از این جرثقیل ها امری معقول و مقرون بصرفه باشد. کلاس کاری این نوع جرثقیل ها نسبت به نوع دوم پایین تر بوده و ارتفاع کاری آن ها نیز کم تر می باشد.

  • جرثقیل نیم دروازه ای دو پل

این سازه ها نیز نوع دیگری از جرثقیل دروازه ای هستند. این نوع جرثقیل ها نیز هم در فضا های باز و هم فضای بسته قابل استفاده می باشند. دهانه ۱ تا ۵۰ متر و ظرفیت ۱ تا ۱۰۰ تن از مهم ترین ویژگی های این نوع جرثقیل می باشد. این نوع سازه نسبت به جرثقیل های تک پل، کلاس کاری بالاتری داشته و کارآیی آن نیز بیش تر می باشد. یکی از مزیت های بزرگ این نوع جرثقیل آن است که راهرویی در بدنه آن قرار داده شده است که می توان به راحتی تعمیرات و عملیات سرویس نگهداری را برای آن انجام داد.

خصوصیات جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای دارای خصوصیات منحصربفردی می باشد که مهم ترین نمونه از این ویژگی ها عبارتند از:

  • از این نوع جرثقیل ها معمولا در کنار سوله ها استفاده می کنند.
  • شرایط نگهداری و تعمیر این نوع جرثقیل ها بسیار ساده است.
  • از نظر اقتصادی نسبت به جرثقیل های دروازه ای مناسب تر بوده و مقرون بصرفه می باشند.
  • کاربری و نحوه کنترل آن ها ساده و راحت می باشد.

مزیت های جرثقیل های پل صنعت فلز

استفاده از جرثقیل نیم دروازه ای شرکت پل صنعت فلز با مزیت های زیادی برای افراد همراه است. این شرکت تنها نماینده انحصاری پودم بلغارستان و سامسونگ کره جنوبی می باشد. این مجموعه برای ساخت محصولات خود از متریال های با کیفیتی استفاده کرده و از این رو جرثقیل هایی بسیار مرغوب و با دوام تولید می کند. علاوه بر همه این ها، این کمپانی برای ساخت تولیدات خود از دستگاه ها و ماشین آلات به روز و مدرنی استفاده می نماید. اگر به دنبال خرید یک نمونه بسیار کارآمد و مناسب از این جرثقیل ها هستید، می توانید از محصولات این شرکت بسیار معتبر استفاده کنید.

چند نکته مهم در باب جرثقیل نیم دروازه ای

برای شناخت بیش تر جرثقیل نیم دروازه ای خوب است نکاتی را برایتان بازگو کنیم. دقت داشته باشید که طراحی و ساخت این جرثقیل ها طبق اصول و استاندارد های خاصی انجام می گیرد. از این رو باید طول کلگی و فاصله چرخ ها در این نوع جرثقیل ها به درستی محاسبه شود. از طرفی زاویه بین ستون های این نوع جرثقیل ها باید طبق استاندارد تعیین گردد.

دقت داشته باشید که شما باید بر اساس وزن اجسام و بار هایی که می خواهید حمل کنید، باید نمونه مناسبی از این جرثقیل ها را انتخاب کنید. همچنین توجه کنید که مسئله تنش و کمانش و شیب مسیر طولی بالای تیر حمال و زمین در طراحی و انتخاب این جرثقیل ها بسیار اهمیت دارد.

در حالت کلی با توجه به ظرفیت بار این سازه ها، باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند تنش و کمانش را کنترل کرده و خنثی کنند. در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی به کارگاه و افراد وارد شود. از آن جایی که این نوع جرثقیل ها معمولا در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، باید برای موتور آن ها یک سایبان در نظر گرفته شود. با این کار در برابر عوامل محیطی محافظت شده و در نتیجه طول عمر آن ها افزایش می یابد.

مزایای جرثقیل نیم دروازه ای

مزایای جرثقیل نیم دروازه ای سبب می شوند تا در موارد مختلفی بتوان از آن ها استفاده کرد. مهم ترین مزیت های این نوع جرثقیل ها عبارتند از:

  • قابلیت استفاده موقت را دارند.
  • می توان بدون آسیب به کارگاه، آن را منتقل کرده و در بخش دیگری نیز از آن استفاده کرد.
  • این نوع جرثقیل ها قدرت و توان بالایی داشته و می توان اجسام سنگین را با آن ها جا به جا کرد.
  • این سازه ها فضای کمی را اشغال کرده و بخش کوچکی از کارگاه را به خود اختصاص می دهند.
  • بار مرده ساختمان را کاهش داده و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه می شود.
مزایای جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای

جمع بندی

حال که با جرثقیل نیم دروازه ای آشنا شدید، خوب است که برای خرید این محصولات به سایت رونامیک مراجعه کنید. این مجموعه برترین نمونه از این جرثقیل ها را تولید کرده و با بالاترین کیفیت به بازار ارائه می کند. شما می توانید یک نمونه مناسب از این دستگاه ها را با صرف کم ترین هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول جرثقیل نیم دروازه ای

چرا در هنگام خرید جرثقیل نیم دروازه ای باید به پایه آن توجه کنیم؟
زیرا بخش زیادی از وزن و فشار این جرثقیل توسط این پایه ها جذب شده و خنثی می شوند.

در هنگام نصب جرثقیل نیم دروازه ای چه نکته ای را باید مد نظر داشته باشیم؟
مهم ترین نکته آن است که دیواری را برای نصب این سازه انتخاب کنید که استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد.

نحوه تعمیر و نگهداری جرثقیل نیم دروازه ای چگونه است؟
این نوع جرثقیل ها به دلیل داشتن یک راهرو برای دسترسی، به راحتی می توان تعمیر کرده و از آن ها نگهداری کرد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 9 =