@whatsapp
@telegram
تماس با ما

انواع سیستم ترمز جرثقیل

انواع سیستم ترمز جرثقیل:

ترمز مگنتی یا مغناطیسی ، ترمز کفشکی ، ترمز مخروطی (Conical brake)

ترمز مگنتی : این نوع ترمز با استفاده از خاصیت مغناطیسی (آهنربایی) در مواقعی که جریان داخل سیم پیچ مگنت قطع میشود باعث تغییر وضعیت دیسک (دیسک به لنت میچسبد) در نتیجه مکانیزم ترمز عمل میکند باعث کاهش سرعت و در نهایت توقف کامل دستگاه میشود معمولا بیشتر موتور گیبرکس های راهبر جرثقیل و بعضی از مدل های  Demag , Kone Crane , Kito , Abus از سیستم ترمز مگنتی برخوردار هستند .

ترمز مگنتی معمولا با ولتاژ 220 و 380 کار میکند اما به کمک سیستم یکسو ساز تعبیه شده در دستگاه جریان متناوب را به مستقیم تبدیل میکند .

شرکت رونامیکبا نازل ترین قیمت ها مفتخر به ارائه  بهترین مگنت های ترمز میباشد .

ترمز کفشکی : ترمز کفشکی معمولا در بالابر های اپن وینچ کاربرد دارد و با قطع جریان برق و مکانیزم عمل میکند و موجب درگیر شدن کفشک ها با کوپلینگ میشود و با اصطحکاک ایجاد شده دستگاه متوقف میشود.

ترمز مخروطی (Conical brake): متداول ترین سیستم ترمز میباشد و اکثر بالابر ها این مکانیزم را برخوردار میباشند مثل بیشتر مدل های Demag  و Elmot و Podem و سایر برند ها .

عملکرد ترمز مخروطی با القای جریان مغناطیسی در روتور موجب خروج کاسه لنت از محفظه انتهایی دستگاه میشود به بیان ساده تر دستگاه شروع به حرکت بالابری میکند و با قطع جریان ترمز عمل کرده و سپس لنت دوباره درگیر میشود و حرکت دستگاه قطع میشود .

این مکانیزم در طولانی مدت منجر به مستهلک شدن لنت و روتور میشود ازین رو برای بازدهی بهتر جرثقیل نیازمند تعویض میباشد شرکت رونامیک با ارائه بهترین قطعات با نازل ترین قیمت ها از مرغوب ترین برند های موجود در بازار این مشکل را حل کرده و آماده خدمت رسانی میباشد .

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *