@whatsapp
@telegram
تماس با ما

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای چیست؟

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

شاید قبل از آن که بخواهید برای خرید اقدام کنید، تمایل داشته باشید بدانید که تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای چیست؟ هر یک از این دو نوع جرثقیل دارای ویژگی های خاصی بوده و در کنار شباهت هایی که دارند، با هم متفاوت هستند. برای شناخت کامل این دو نوع جرثقیل و خرید یک نمونه مناسب از آن ها می توانید از سایت رونامیک دیدن فرمایید.

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای شامل موارد مختلفی می شوند. در حالت کلی این دستگاه ها برای حمل و جا به جایی اجسام سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ساختار این دو نوع جرثقیل با هم متفاوت بوده و در نتیجه عملکرد های مختلفی از خود نشان می دهند. نمونه دروازه ای و نیم دروازه ای دو مدل از پر طرفدار ترین نمونه از این سازه ها هستند.

شرکت های زیادی این محصولات را تولید می کنند اما متاسفانه همه آن ها استاندارد ها را رعایت نکرده و جرثقیل های مرغوبی روانه بازار نمی کنند. یکی از برترین و معروف ترین برند های فعال در این حوزه، کمپانی رونامیک می باشد. این مجموعه تنوع بالایی از جرثقیل ها را تولید می کند که همگی بسیار مرغوب بوده و طول عمر بالایی دارند.

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای چیست؟

آشنایی با جرثقیل نیم دروازه ای

برای بررسی تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای خوب است که با هر یک از آن ها بیش تر آشنا شویم. یکی از انواع این دستگاه ها، جرثقیل های نیم دروازه ای می باشند. این نوع جرثقیل ها که در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، از یک طرف به دیوار متصل می شوند.

طرف دیگر آن ها بر روی یک پایه بزرگ و محکم قرار داشته و در حالت استانداردی قرار می گیرند. این نوع جرثقیل ها نیز در دو نوع تک پل و دو پل تولید می شوند و استفاده از آن ها می تواند به کاهش هزینه ها بسیار کمک کند.

تفاوت های اساسی جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

همان طور ک پیش تر نیز اشاره کردیم، موارد مختلفی را می توان به عنوان تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای معرفی کرد. این دو نوع جرثقیل در مواردی همچون کاربرد، قیمت و ارتفاع با هم متفاوت هستند.

تفاوت کاربرد جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

اگر بخواهیم به بررسی تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای از نظر کاربرد بپردازیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عملیات ریل گذاری
  • باز و بسته کردن دریچه سد ها
  • حمل ماشین آلات سنگین در ارتفاعات بالا
  • ساخت و احداث سیلو ها
  • مونتاژ محصولات مرتبط به بتن

این در حالی است که کاربرد های نمونه های نیم دروازه ای جرثقیل ها کاملا متفاوت می باشد. این نوع جرثقیل بیش تر در بتن ریزی، بارگیری یا تخلیه مصالح، اجرای اسکلت بتنی و احداث اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت ارتفاع جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

اصلی ترین تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای همین فاکتور می باشد. ارتفاع این دو نوع جرثقیل کاملا با هم تفاوت دارد. نمونه های دروازه ای این دستگاه ها ۱۰ تا ۱۵ متر ارتفاع داشته و در صورت نیاز به ارتفاع بیش تر باید جرثقیل های سقفی نصب شوند.

تفاوت قیمت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

این مورد را نیز می توان به عنوان تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای معرفی کرد. این دو نوع جرثقیل به دلیل ساختار متفاوتی که دارند در قیمت های مختلفی نیز به فروش می رسند. معمولا نمونه های دروازه ای این دستگاه ها نسبت به نوع نیم دروازه ای در قیمت های بالاتری به فروش می رسند. علت این امر آن است که در این نوع جرثقیل ها مقدار بیش تری آهن به کار رفته است.

از طرفی فرآیند ساخت آن ها نیز پیچیده تر بوده و به زمان بیش تری نیاز دارد. این در حالی است که ساختار نوع نیم دروازه ای آن ها ساختار ساده تری داشته و در نتیجه قیمت های کم تری نیز دارند.

قیمت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

جمع بندی

در بررسی تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای موارد زیادی را متوجه شدیم. حال که به شناخت مناسبی در مورد این دو نوع جرثقیل دست یافتیم، راحت تر می توانیم یک نمونه مناسب از آن ها را خریداری کنیم. برای انتخاب و خرید یک نمونه مرغوب و مناسب از این جرثقیل ها کافیست که به سایت رونامیک مراجعه کرده و از محصولات بی نظیر آن بهره مند شوید.

سوالات متداول تفاوت جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

کدامیک از این دو نوع جرثقیل بار بیش تری را تحمل می کنند؟
بار هایی که توسط جرثقیل های دروازه ای تحمل می شوند، بسیار بیش تر بوده و در نتیجه توان آن از جرثقیل نیم دروازه ای بیش تر است.

کدام نوع از جرثقیل های نیم دروازه ای ظرفیت باربری بیش تری دارد؟
نوع دو پل این نوع جرثقیل ها ظرفیت باربری بیش تری نسبت به نمونه های یک پل آن دارند.

آیا از جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای می توان در محیط های داخلی با ارتفاع کم استفاده کرد؟
خیر، در این شرایط باید از جرثقیل های بازویی استفاده کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =